Orbea Rider Connect: om makkelijker je droomfiets te vinden

Techniek
26 November 2021 — Jan Geys

Komt er binnenkort een einde aan de lange wachttijden voor nieuwe fietsen? Daar zijn we nog niet zo zeker van wanneer we de prognoses bekijken die de fietsindustrie de voorbije maanden de wereld heeft ingestuurd. Sommige merken zoeken en bieden echter oplossingen aan. Zo ook Orbea dat nu een dienst lanceert waardoor klanten makkelijker te weten kunnen komen of hun droomfiets ergens in een winkel te vinden is. Die nieuwe dienstverlening kreeg de naam Rider Connect; we leggen even uit hoe het werkt.

Eind 2020 waren de meest optimistische onder ons ervan overtuigd dat we in de herfst van 2021 weer zouden terugkeren naar een normale toestand wat de wachttijden voor nieuwe fietsen betreft. Een jaar later stellen we echter vast dat dit niet zo is en dat er bij veel merken nog steeds zeer lange wachttijden gelden.

Orbea zocht en vond een oplossing: met de dienstverlening Rider Connect (de link vind je onderaan dit artikel) maakt het de stock en het orderboekje van de winkels zichtbaar.

Volgens Orbea komt dit beide “kampen” ten goede. Voor klanten is de kans groter dat het gezochte model sneller wordt gevonden in plaats van enkele maanden te wachten op basis van de deadlines die op de website van het merk worden vermeld, en winkels zouden op deze manier nieuwe klanten kunnen aantrekken.

Om van deze dienstverlening gebruik te maken, hoeft u zich alleen maar te registreren op de website, een model te selecteren en vervolgens een winkel te kiezen om een ​​overzicht te krijgen van de beschikbaarheid van de fiets. Het is tevens mogelijk om rechtstreeks vanaf deze website bij een winkel te bestellen.

Het was niet makkelijk voor Orbea om dit systeem op touw te zetten, want het doet een beroep op de goodwill van winkels en hun transparantie om informatie openbaar te maken die dat meestal niet is. We kunnen daarom de inzet van Orbea en de verdelers alleen maar prijzen.

Meer info via experience.orbea.com/en/orbea-rider-connect